Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Marzec 25, 2019 | Imieniny: Marioli, Wieczyslawa, Ireneusza

Przewiń do góry

Góra

Pismo GDDKiA z ub. roku w mocy

Pismo GDDKiA z ub. roku w mocy

Znamy już przyczynę dziwnej atmosfery wokół południowo – wschodniej obwodnicy Rzgowa i ucieczki burmistrza przed dziennikarzami.  O braku klarownej informacji czy wręcz dezinformacji dotyczącej planowanego zamknięcia skrzyżowania drogi od Pabianic z „jedynką”  napisaliśmy w  pierwszym numerze „Rzgowskiej Prawdy”. Obiecaliśmy, ze skoro tylko wyciśniemy coś z GDDKiA – podamy to w internecie. Otóż, drodzy Czytelnicy, stanowisko Centrali Generalnej Dyrekcji Dróg ze stycznia 2012 odnośnie prawoskrętów, które spowodują nieprzejezdność skrzyżowania  nie zmieniło się. Organizacja ruchu na skrzyżowaniu drogi od strony Pabianic z „jedynką” powinna ulec zmianie w przypadku wybudowania całej obwodnicy Rzgowa – wynika z korespondencji, jaką właśnie otrzymaliśmy.

Oto teść korespondencji z 18 września:

Witam Panią, w imieniu p. rzecznik Urszuli Nelken wyjaśniam , iż pismo Oddziału w Łodzi z 16 kwietnia, 2013r. GDDKiA o/Ł P-2-mb-4100/8/13  jest jak najbardziej ważne, ale dotyczyło  tylko  budowy węzła komunikacyjnego – włączenia układu lokalnego miasta Rzgowa do drogi krajowej nr 1, będącego pierwszym etapem budowy południowo wschodniej obwodnicy miasta Rzgowa. Budowa węzła  nie spowoduje  zmian organizacji ruchu na istniejących skrzyżowaniach dróg: DK1 z DK71 i DW 714,DK1 z drogą powiatową ( ulica Tuszyńska ) i drogą   gminną do miejscowości Guzew.

Natomiast pismo Centrali  z 23 stycznia 2012 GDDKiA – DPI- WOzk/4117/558/11 dotyczyło uzgodnienia włączenia  obwodnicy Rzgowa  do drogi krajowej nr 1 w przypadku wybudowania całej południowo wschodniej  obwodnicy Rzgowa. Wówczas organizacja ruchu powinna ulec zmianie.

Liliana Zając

Kierownik Zespołu ds. Komunikacji
Wydział Informacji I Promocji
Biuro Generalnego Dyrektora
 

Postanowiliśmy cisnąć jeszcze. Zapytaliśmy:

Czy zatem w wyniku dalszych prac (II i III etap) przedmiotowe skrzyżowanie może zostać zamknięte?

Czy burmistrz Rzgowa Jan Mielczarek  – jako strona –  w jakikolwiek sposób – zabiegał u Państwa o to, aby to skrzyżowanie było przejezdne po wybudowaniu całości? Czy i jakie przedstawił pismo w tej sprawie. Pytam, gdyż mieszkańcy twierdza, iż p. dyr. Wiktorowicz z GDDKiA wyraziła na spotkaniu z nimi (luty 2013r.) była nawet zaskoczona, że reakcji p. burmistrza nie było. Być może otrzymaliście od tej pory pismo, telefon choć… Dlatego bardzo proszę o sprawdzenie.

Oto odpowiedź z dziś (19 września). Wynika z niej, ze burmistrz ponownie zabrał się do analizowania koncepcji po wybudowaniu CAŁEJ obwodnicy

Witam,

W imieniu Pani Liliany Zając przekazuję odpowiedź na Pani pytanie.

W procesie przygotowania obwodnicy Rzgowa Burmistrz na bieżąco przekazuje do uzgodnienia do Oddziału GDDKiA w Łodzi rozwiązania obwodnicy w zakresie włączenia do drogi krajowej zarówno w I etapie jak i docelowo. Ponownie analizowana jest docelowa koncepcja organizacji ruchu po wybudowaniu całej obwodnicy, również pod kątem możliwości pozostawienia istniejącego skrzyżowania.

Pozdrawiam,

Łukasz Dybkowski

Wydział Informacji i Promocji
Biuro Generalnego Dyrektora
Generalnej Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad