• Firma Aflofarm Farmacja Polska została ukarana przez UOKiK za wprowadzanie klientów w błąd w swoich reklamach. Kara wynosi aż 26 milionów złotych.

    Chodzi o reklamy produktów: RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że reklamy suplementów wprowadzały klientów w błąd. Sugerowały, że preparaty mają właściwości lecznicze. Postępowanie UOKiK przeciwko Aflofarmowi prowadził od kwietnia 2016r. „Suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom – są środkami spożywczymi, czyli żywnością” – dowodzą eksperci UOKiK. A tymczasem RenoPuren pokazywany był tak, jakby był lekiem.

    Dowody? W reklamach RenoPuren Zatoki Hot występowała aktorka, której dolegliwości ustąpiły po spożyciu suplementu. Scenografia sugerowała, że bohaterka reklamy jest lekarzem. Urzędnicy doczepili się też do dialogu: „Nie odwołujemy wizyt? – Nie, zatoki już w porządku, mam RenoPuren”, a także napisów: „oczyszcza zatoki”, „podnosi odporność”, „zdrowe zatoki na długo”.

    – Badania potwierdziły, że konsumenci, oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze. A suplementy diety są żywnością, nie leczą – wyjaśnia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Kara jest dotkliwa. Za wprowadzenie konsumentów w błąd Aflofarm zapłaci prawie 26 milionów zł (dokładnie 25 mln 809 tys. 824 zł). Ponadto firma zobowiązana została do publikacji na własny koszt oświadczeń w TVP 1, w Polsacie oraz na Youtubie.

    Udostępnij