•  

    Robotnicy uwijają się jak w ukropie, budując przejście podziemne. Dworzec czeka inwestycyjna rewolucja.

    Na dworcu w Pabianicach szykują się wielkie zmiany, którym z ciekawością przyglądają się podróżni. Przy torach wykopano wielką dziurę…

    Ciekawe, co tam będą robić – zastanawia się jedna z pań siedzących na ławce.

    Obecnie budowany jest nowy peron oraz trwają prace nad budową przejścia podziemnego, które połączy obie strony stacji. Wybudowany zostanie nowy wyższy peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz przejście podziemne wyposażone w windy. Peron będzie wyposażony w nowe wiaty, ławki oraz informację pasażerską. Udogodnieniem dla osób o ograniczonej mobilności i niewidomych będą ścieżki dotykowe. Po północnej stronie stacji Pabianice (od ulic Brzozowej i Topolowej) trwa przebudowa torów. Demontowane są szyny i podkłady.

    Zmodernizowany układ torowy na stacji zapewni sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na pierwszy kwartał 2020 roku – informuje Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.

    Modernizacja na kolejowej trasie prowadzącej z Łodzi do Zduńskiej Woli kosztować będzie blisko 300 mln zł. Remont obejmie tory, sieć trakcyjną, wybudowane zostanie 12 nowych peronów przystosowanych do osób niepełnosprawnych, a także dwa tunele podziemne dla pieszych. Jeden z nich właśnie na dworcu w Pabianicach. Zmieniony zostanie system sterowania ruchem. Z Łodzi do Zduńskiej Woli pojedziemy aż 15 minut krócej…

    więcej w papierowym wydaniu „Nowego Życia Pabianic” nr 31/2019

    Udostępnij