• 1Mackiewicz
    2Witczak
    3Zakrzewski
    5Hile
    6Kozowska
    7Kups
    7Stasiak
    8Berner
    9Gryzel
    9Marczak
    10Michalski
    11Grenda
    12Paszkiewicz
    14Wojcik
    14Zeligowski
    15Grabarz
    16HaburaJoanna
    16Korona
    16Zaborowska
    17Brozyna
    17Jozwiak
    17Pedziwiatr
    17Redowicz
    18Kania
    18Sikora
    18sRusinek
    19Duraj
    19Grzejszczak
    19Wojtowicz
    20Bujacz
    20Gryglewski
    20Habura
    21Jaksa
    21Stencel
    21ZStasiak
    22Lenarczyk
    22Pierzchaa
    22Skrobacz
    23Badek
    23Wadowska-Filarska
    24Nowak
    24Ramisz
    24Wojtczyk
    25Lewandowska
    26Wroblewski
    previous arrow
    next arrow
  •  

    Relacja z placu budowy.

    Nowe perony w Zduńskiej Woli, Łasku, Kolumnie i Pabianicach, przejście podziemne z windami oraz pochylnie na perony, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i most nad Nerem to tylko niektóre z efektów prac na linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Od czerwca rozpoczęły się roboty na kolejnym odcinku trasy między Łodzią Kaliską a Łodzią Lublinek oraz na stacji Łódź Lublinek.

    Od kwietnia br. pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego na stacji w Pabianicach. W III kwartale br. wygodne dojście na peron zapewni nowe przejście podziemne z windami.

    Pabianice – Autor: Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    Od czerwca br. pasażerowie korzystają z 2 nowych peronów na przystanku w Kolumnie. Do peronów prowadzą pochylnie, które pozwalają na wygodne dojście do peronów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na przystanku będą ustawione wiaty i ławki.

    Kolumna – Autor: Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    Obecnie prace prowadzone są na szlaku Dobroń – Pabianice oraz na przystankach w Dobroniu i Chechle. Nowe tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym poprawią przepustowość linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego, a komfort oczekiwania na pociąg poprawią nowe perony z ławkami i wiatami.

    Między Łodzią Retkinia a Łodzią Lublinek po zdemontowaniu jednego toru trwają prace związane z odwodnieniem oraz przygotowaniem nawierzchni pod budowę nowego. Rozpoczęła się także modernizacja wiaduktu kolejowego na ul. Waltera Jankego. W związku z tym od lipca do września br. wprowadzona została zmieniona organizacja ruchu drogowego w tym rejonie.

    Szlak Łódź Lublinek-Retkinia – Autor: Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    Trwa przebudowa stacji Łódź Lublinek. Powstają 2 nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronach będą wiaty i ławki. Wygodne dojście na perony zapewnią pochylnie. W związku z prowadzonymi pracami zmieniła się organizacja ruchu na stacji. Pociągi w obu kierunkach odjeżdżają z peronu nr 2. Tymczasowe dojście do peronu wyznaczono od strony ul. Sanitariuszek.

    Wizualizacja

    Łódź Lublinek – Autor: Anna Hampel; Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    Zakończenie prac budowlanych planowane jest w 2021 r. Na 7 stacjach i przystankach zostaną wybudowane nowe, wyższe perony. Wygodne dojście do nich zapewnią w Zduńskiej Woli i Pabianicach przejścia podziemne z windami, a na pozostałych pochylnie. Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Antypoślizgowa nawierzchnia z liniami naprowadzającymi oraz napisy w j. Braille’a na poręczach ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym. Wymieniona nawierzchnia drogowa i torowa na zmodernizowanych przejazdach kolejowo – drogowych poprawiły bezpieczeństwo ruchu. Po zakończeniu inwestycji czas podróży z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli skróci się o około 15 minut.

    ————————————————————————————————————————————

    Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany przez Unię Europejską  z instrumentu „ Łącząc Europę”.

    Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji. 

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa

    www.plk-sa.pl / www.plk-inwestycje.pl

    www.portalpasazera.pl / www.funduszeeuropejskie.gov.pl

     

    Udostępnij

    Jeden komentarz

    1. Mam nadzieję, że na stacji Kolumna w najblizszym czasie znajdzie dię jakieś zadaszenie z ławkami, bo na razie można udaru w słońcu dostać czekając na pociąg

    Możliwość komentowania została wyłączona.