• Uwaga! Pojawił się oszust podający się za pracownika ZUS.

    W związku z informacją, że na osiedlu Dąbrowa w Łodzi pojawił się oszust podający się za pracownika ZUS, Zakład apeluje do swoich klientów o daleko idącą ostrożność. Uważajmy, kogo wpuszczamy do domu i komu podajemy swoje dane przez telefon.

    – Oszust kontaktował się z emerytami, tłumacząc, że jest z ZUS-u i że w danych emeryta jest pewna nieścisłość, która może spowodować, że wypłata trzynastej emerytury nie zostanie wypłacona – opowiada Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego. – Nie dajmy się nabrać. Osoby uprawnione otrzymają trzynastą emeryturę w ten sam sposób jak świadczenia, które otrzymują co miesiąc.

    Jeśli emeryt otrzymuje świadczenie na konto, trzynasta emerytura będzie przelana na to samo konto, a jeśli emeryturę co miesiąc przynosi listonosz, to w ten sam sposób  przekazane zostanie trzynaste świadczenie.

    W sprawie trzynastej emerytury nie składa się żadnych wniosków. ZUS sam weryfikuje uprawnienia. Nie dajmy się więc też oszukać na ewentualnie oferowaną pomoc w napisaniu niepotrzebnego wniosku.

    Pamiętajmy też, że ZUS sprawy z klientami załatwia listownie lub w placówkach Zakładu, a także poprzez uwierzytelniony profil na Platformie Usług Elektronicznych.

    – Osobiste odwiedzenie klientów przez pracowników ZUS w ich domach jest wyjątkowo rzadkie. Dotyczy sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich lub kontrola płatnika składek, którego siedziba firmy jest jednocześnie miejscem jego zamieszkania – dodaje rzecznik.

    Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z Zakładem, dzwoniąc do Centrum Obsługi Telefonicznej pod numer: (22) 560-16-00.

    Udostępnij