• Przebudowa linii tramwajowej to inwestycja w komunikację także dla osób mniej sprawnych – informuje facebookowy profil KomunikacjaPabianice.pl.

    Na budowanych przystankach autobusowo-tramwajowych będą wbudowane specjalne krawężniki z wyokrągleniem ściany bocznej od strony najazdu kół autobusu. To w celu zapobiegania niszczeniu opon.

    „Ergonomiczny kształt krawężników ułatwi kierowcom autobusów bezpieczny precyzyjny podjazd pod samą krawędź przystanku. Dzięki temu odległość od krawężnika do wejścia do autobusu będzie zminimalizowana. Wysokość krawężników jest dopasowana do autobusów niskopodłogowych, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie, w szczególności osobom z niepełnosprawnościami” – czytamy na KomunikacjaPabianice.pl.

    Krawężniki zabarwione są na kolor żółty, tak aby krawędź peronu była jak najlepiej widoczna. Zarówno krawężniki przystankowe, jak i te przy przejściach dla pieszych mają antypoślizgową górną powierzchnię. Zastosowano tam specjalne drobne wypustki.

    „Krawężniki przystankowe spełniają wysokie wymagania pod względem właściwości mechanicznych. Oczekiwaliśmy minimum 10-letniej gwarancji producenta. To detale infrastruktury, ale dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań zwiększy się Wasz komfort i bezpieczeństwo” – przekonuje facebookowy profil pabianickiej komunikacji.

    foto: KomunikacjaPabianice.pl

    Udostępnij