• 1Mackiewicz
    2Witczak
    3Zakrzewski
    5Hile
    6Kozowska
    7Kups
    7Stasiak
    8Berner
    9Gryzel
    9Marczak
    10Michalski
    11Grenda
    12Paszkiewicz
    14Wojcik
    14Zeligowski
    15Grabarz
    16HaburaJoanna
    16Korona
    16Zaborowska
    17Brozyna
    17Jozwiak
    17Pedziwiatr
    17Redowicz
    18Kania
    18Sikora
    18sRusinek
    19Duraj
    19Grzejszczak
    19Wojtowicz
    20Bujacz
    20Gryglewski
    20Habura
    21Jaksa
    21Stencel
    21ZStasiak
    22Lenarczyk
    22Pierzchaa
    22Skrobacz
    23Badek
    23Wadowska-Filarska
    24Nowak
    24Ramisz
    24Wojtczyk
    25Lewandowska
    26Wroblewski
    previous arrow
    next arrow
  • Rozpoczął się montaż toru na ul. Warszawskiej i Zamkowej. W pierwszej kolejności szyny są czyszczone i gruntowane żywicą epoksydową.

    Tą samą żywicą gruntowane jest podłoże betonowe w korytach płyt.

    Żywica ta zapewnia ochronę antykorozyjną i jednocześnie zwiększa przyczepności masy zalewowej użytej do mocowania szyny. Następnie wykonuje się spawanie szyn. Wykonują to wykwalifikowane osoby z odpowiednimi uprawnieniami – mówi Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji PROGREG InfraCity.

    Szyny blokowe spawane są za pomocą spawarek elektrycznych drutem spawalniczym w specjalnej osłonie. Każdy spaw jest szlifowany. Następnie sprawdzana jest poprawność jego wykonania za pomocą liniału i zestawu szczelinomierzy.Z takiego pomiaru tworzony jest protokół badania. Dodatkowo losowo 20% wykonanych spawów ma być przebadane defektoskopowo, czyli będzie wykonany w potocznej nomenklaturze „rentgen spawu”. Kolejnym etapem jest ułożenie szyn na przekładach gumowych w korytach płyt torowych, regulacja w pionie i poziomie, a następnie zalanie ich masą na bazie poliuretanów – dodaje Wilczek. 

    Masa ta mocuje szyny do podłoża koryta, jednocześnie zapewnia lepsze wytłumienia drgań i hałasu od pojazdów szynowych.

    Foto: PROGREG InfraCity

    Udostępnij