• Grupa Wolontarystyczna „AGRAFKA” wygrała i zdobyła 5000 złotych na realizację projektu „Zmysły Juniora”.

    Wniosek złożony przez „Agrafkę” do programu Pepcolandia wygrał i wolontariusze z Pabianic otrzymają 5000 zł na realizację projektu „Zmysły Juniora” oraz możliwość zakupów w sklepie Pepco o wartości 1000 zł.

    Sklep Pepco uruchomił po raz pierwszy program Pepcolandia, który ma na celu zaangażowanie swych pracowników w całej Polski. Program ma na celu wsparcie lokalnych organizacji, placówek pożytku publicznego zajmujących się wspieraniem dzieci, organizacją ich wolnego czasu, rozwojem i wyrównywaniem szans życiowych – mówi Kamila Pokora, kierownik „Juniora”.

    Projekt skierowany jest do 30-osobowej grupy dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 17 lat, podopiecznych Placówki Wsparcia Dziennego JUNIOR przy MCPS w Pabianicach.

    Placówka pełni rolę „drugiego domu”, w którym dzieci spędzają czas po szkole, aż do późnych godzin popołudniowych – dodaje wolontariuszka Anna Wendler.

    „Zmysły Juniora” to będą zajęcia ukierunkowane na stymulowanie węchu, słuchu, smaku, dotyku oraz wzroku poprzez odpowiednie bodźce. To zajęcia z muzykoterapii prowadzone przez psychologa, to cykl warsztatów kulinarnych prowadzonych pod okiem kucharza oraz eksperymenty z percepcją węchową, to udział w przedstawieniu teatralnym oraz warsztaty fotograficzne, to zajęcia manualne, plastyczne i dekoracyjne. W ramach projektu będzie również utworzona pracownia relaksacji, która jest niezmiernie potrzebna dzieciom i młodzieży.

    Niezmiernie się cieszymy, że wciąż są możliwości do pozyskiwania choć małych grantów na dobre zmiany w naszym mieście – powiedziała zadowolona Agnieszka Jaksa, koordynator „Agrafki”.

    Pozyskane pieniądze będą przekazane m.in. na sprzęt grający do zajęć z muzykoterapii, sprzęt gastronomiczny do prowadzenia zajęć kulinarnych (m.in. blender, zestaw garnków, przybory kuchenne, maszynka elektryczna), ramki do zdjęć, Sztalugi malarskie oraz pufy i rolety do sali relaksacyjnej.

    Udostępnij