•  

    Zanosi się na nowy przystanek kolejowy Pabianice Północ przy Lutomierskiej. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na jego zaprojektowanie i wybudowanie.

    Po zachodniej stronie przejazdu kolejowego przy ul. Lutomierskiej (tam gdzie miał być tunel) planowane jest wybudowanie dwóch peronów kolejowych o długości 150 metrów – jednego w kierunku Łodzi, drugiego w stronę Sieradza.

    – Zostaną na nich ustawione ławki, wiaty, gabloty, system oznakowania i inne elementy małej architektury. Zaplanowano dojścia piesze do ulic Karniszewickiej, Lutomierskiej, Partyzanckiej i Szynkielewskiej. Wykonawca wybuduje mały parking przy ulicy Karniszewickiej. Przewidziano również stojaki rowerowe – wylicza Aneta Klimek, rzecznik prezydenta.

    Oferenci mają czas na składanie ofert do 17 kwietnia. Termin wykonania zamówienia to 33 miesiące od podpisania umowy. O ile nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to do pociągów na nowym przystanku powinniśmy wsiąść w 2022 roku.

    O wybudowanie przystanku kolejowego przy Lutomierskiej zabiegały władze Pabianic. Co nam to da?

    – Jeszcze bardziej wzrośnie wartość terenów inwestycyjnych przy Lutomierskiej. Już w 2020 roku za zajezdnią MZK ma powstać ponad 100 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynowej Panattoni Europe. Dzięki nowemu przystankowi tereny przy Lutomierskiej będą nie tylko bardzo dobrze skomunikowane drogowo, ale także kolejowo – odpowiada Aneta Klimek.

    Poprawi się ponoć dostępność kolei w mieście. W zasięgu 1 km od nowego przystanku mieszka sporo pabianiczan. Ratusz wylicza – odległość do „jamnika” przy Zamkowej wyniesie 700 metrów. Ponadto rozpoczęła się już modernizacja linii kolejowej nr 14. Czas dojazdu z Pabianic do Łodzi Kaliskiej wyniesie 10 minut (po zakończeniu prac prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h). Po drodze do Łodzi pociągi zatrzymają się jeszcze na nowym przystanku Łódź Retkinia.

    Udostępnij