Dzisiaj (1 października) na konferencji prasowej prezydent poinformował, że miasto uruchomiło punkt konsultacyjno-informacyjny programu „Czyste powietrze”.
„Czyste powietrze” to rządowy program, który w całym kraju mają realizować Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pabianicki punkt konsultacyjno-informacyjny powstał na podstawie porozumienia, które miasto zawarło z WFOŚiGW w Łodzi.
– Punkt został utworzony, żeby ułatwić pabianiczanom dostęp do programu „Czyste powietrze”, zachęcić do wymiany ogrzewania i termomodernizacji, a w efekcie do poprawy jakości powietrza w mieście – mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Punkt mieści się w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. św. Jana 4, w referacie inwestycji miejskich (II piętro, pok. 20, tel. 42 225-46-25). Czynny jest od dziś, w godzinach pracy urzędu.
– W ramach punktu można otrzymać informację o wymaganiach do programu, skonsultować wypełnienie wniosku (od listopada) i złożyć dokumenty za pośrednictwem Urzędu Miejskiego. Następnie wniosek zostanie przesłany do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, gdzie nastąpi jego ocena merytoryczna – wyjaśnia Aneta Klimek, rzecznik ratusza.
W tym samym miejscu właściciele lub zarządcy budynków mogą składać w wersji papierowej deklaracje do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dotąd przyjmowane one były w siedzibie straży miejskiej przy Narutowicza 33.