• 1Mackiewicz
    2Witczak
    3Zakrzewski
    5Hile
    6Kozowska
    7Kups
    7Stasiak
    8Berner
    9Gryzel
    9Marczak
    10Michalski
    11Grenda
    12Paszkiewicz
    14Wojcik
    14Zeligowski
    15Grabarz
    16HaburaJoanna
    16Korona
    16Zaborowska
    17Brozyna
    17Jozwiak
    17Pedziwiatr
    17Redowicz
    18Kania
    18Sikora
    18sRusinek
    19Duraj
    19Grzejszczak
    19Wojtowicz
    20Bujacz
    20Gryglewski
    20Habura
    21Jaksa
    21Stencel
    21ZStasiak
    22Lenarczyk
    22Pierzchaa
    22Skrobacz
    23Badek
    23Wadowska-Filarska
    24Nowak
    24Ramisz
    24Wojtczyk
    25Lewandowska
    26Wroblewski
    previous arrow
    next arrow
  • W poniedziałek, 21 marca, ZUS uruchomił specjalną linię telefoniczną w języku ukraińskim i polskim w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy, którzy przybyli do Polski po 23 lutego. Podczas pierwszego dnia funkcjonowania konsultanci odebrali blisko 850 połączeń.

    Infolinia jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godz. od 8.00-18.00 pod numerem 22 444 02 55 (opłata według stawek operatorów). Konsultanci infolinii udzielają informacji o rodzajach świadczeń rodzinnych przyznawanych i wypłacanych przez ZUS, jak wypełnić i wysłać wniosek oraz jak zarejestrować profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wśród osób obsługujących infolinię są m.in. uchodźcy z Ukrainy.

    Pierwszego dnia funkcjonowania linii konsultanci odebrali 845 połączeń. Udzielili 637 odpowiedzi w języku ukraińskim i 208 w języku polskim.

    Najwięcej było ogólnych pytań, np. jakie świadczenia przysługują z ZUS i co należy zrobić, aby złożyć wniosek. O to zapytało 362 klientów. 88 osób zapytało kogo dotyczy konkretny wniosek i 49 osób o terminy składania wniosków. Najwięcej zainteresowania było  wnioskiem 500+. 78 osób było zainteresowanych profilem PUE, przede wszystkim rejestracją konta na Platformie Usług Elektronicznych – mówi Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.                                                                                                                                                                                                            

    Klienci pytali także o Kartę Polaka, czy na jej podstawie można ubiegać się o świadczenia z ZUS, jakie dokumenty są potrzebne, aby złożyć wniosek, w jaki sposób złożyć wniosek (pytania wynikające z braku wniosku w języku ukraińskim), co jeśli ponownie przekroczą granicę polsko-ukraińską lub jeśli granicę przekroczono z innym państwem oraz jak zarejestrować profil PUE ZUS.

    Klienci też pytali o sprawy, które są w kompetencji innych instytucji, gmin czy banków – dodaje rzeczniczka.

    Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać mailem na adres: UA@zus.pl. Również na stronie internetowej Zakładu dostępne są informacje w języku ukraińskim. Potrzebujący mogą się dowiedzieć m.in. gdzie i na jakich warunkach mogą uzyskać pomoc.     

    Udostępnij