• W naszym mieście złożono już ponad 6 tysięcy takich wniosków. Ich rozpatrywaniem zajmuje się MCPS.

    Co jest konieczne, aby wypełnić wniosek o dodatek węglowy? Z pomocą przychodzi strona rządowa gov.pl. Czytamy tam, że:

    • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację, do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
    • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
    • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
    • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
    • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
    • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł.

    Decyzją prezydenta Grzegorza Mackiewicza w Pabianicach rozpatrywaniem wniosków i przyznawaniem dodatku węglowego zajmuje się Miejskie Centrum Pomocy Społecznej przy ul. Gdańskiej 7.

    Udostępnij