• Sfera E-Commerce w Polsce rozwija się dość szybko i z pewnością nie pozostaje w tyle za innymi krajami. Polacy chętnie kupują towary w sieci, wydając pieniądze z kart bankowych, kryptowalut i e-portfeli.

    Analitycy Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska zbadali ten obszar. W efekcie przygotowali raport „E-commerce w Polsce 2022”, według którego w czerwcu tego roku liczba polskich internautów w wieku od 7 do 75 lat wynosiła 29,8 mln. Jednak 92% z nich przynajmniej raz w tym miesiącu odwiedziło strony, które wiązały się z zakupami online.

    Średnio użytkownicy spędzają na takich stronach prawie 2 godziny miesięcznie. Większość z nich to kobiety: 14,25 mln vs 13,11 mln mężczyzn. A najczęściej odwiedzane działy to ubrania, buty i akcesoria.

    Zdaniem Pavla Laskovsky’ego, analiza danych z badania Mediapanel pokazuje prawdziwy obraz. E-commerce to obecnie jedna z najważniejszych branż w Internecie.

    Również dane z raportu pokazały, że popularność zakupów online przetrwała pandemię COVID-19. Około 77% wszystkich respondentów regularnie robi zakupy w sieci, a swój wybór przypisywali wygodzie, szybkości i braku konieczności podróżowania gdziekolwiek.

    Przy okazji, kobiety w wieku od 24 do 34 lat odnotowały spadek wydatków na zakupy online po pandemii. Najczęstszą kategorią osób robiących zakupy w sieci są mieszkańcy Polski w wieku od 25 do 39 lat. Młodsi uczestnicy badania uciekają się do zakupów w sieci tylko wtedy, gdy muszą kupić bilety na filmy lub koncerty, a także gry komputerowe. Współczesne gry często wydawane są za darmo, ale w zamian za to twórcy proponują użytkownikom dokonywanie zakupów w grze, aby zdobywać kolejne poziomy, rzadkie przedmioty itd. Czasami można to wszystko dostać za darmo dzięki bonusom za zapisanie się na stronach partnerskich, takich jak bonus-bez-depozytu.pl.

    Jeśli mówimy o tym, w jakich serwisach użytkownicy kupują towary, to prym wiodą oczywiście polskie targowiska. 85% wymieniło Allegro jako najwygodniejszą stronę do kupowania wszelkiego rodzaju towarów. W czołówce znalazły się również Zalando, OLX, Amazon i Aliexpress.

    Ciekawe jest również to, że po pandemii popularność zyskały tzw. paczkomaty InPost. Korzysta z nich około 81% osób kupujących towary w sieci.

    test sponsorowany

    Udostępnij