• KARNAWAŁOWY BAL W WIEDEŃSKIM NASTROJU

    6 stycznia | 18:30

    7 stycznia | 18:30

    Wzorem lat poprzednich i w tym roku chcemy Państwu zapewnić dobrą zabawę w karnawale, bo karnawałowa atmosfera nastraja do wesołej zabawy, odpoczynku i relaksu, uprawnia do odejścia od stereotypu i sztampy, pozwala na „nadzwyczajne” – nierzadko z przymrużeniem oka – potraktowanie najsłynniejszych przebojów opery, operetki i musicalu, po to, by wspólna zabawa była pełna muzycznych, wokalnych i baletowych wzruszeń. Z pomocą naszych artystów zamierzamy roztoczyć przed Państwem barwny i pełen niespodzianek operowy świat, w którym wszystko zdarzyć się może. W ten radosny nastrój wprowadzą Państwa soliści, balet, chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi, a ponieważ za pulpitem dyrygenckim stanie sam Maestro Tadeusz Kozłowski to żadna nutka nie umknie z takich utworów jak m.in. Nad pięknym modrym Dunajem, Czardasz Rozalindy z operetki Zemsta nietoperza,Grzmoty i błyskawice czy Aria ze śmiechem. Wspaniały nastrój i pyszna zabawa gwarantowane!

    Zapraszamy – będzie, co wspominać! Aby poczuć pełnię karnawałowego szaleństwa zachęcamy wszystkich do przybycia w karnawałowych strojach lub maskach.

    SOBOTY KAMERALNE W TEATRZE WIELKIM W ŁODZI

    7 stycznia | 16:00

    To trzecie nasze spotkanie na koncertach z cyklu Soboty kameralne w Teatrze Wielkim w Łodzi przygotowane wspólnie z Akademią Muzyczną w Łodzi. Poprzednie zostały przyjęte przez Państwa niezwykle ciepło. I mamy nadzieję, że również będzie tak tym razem. W programie arie operowe i operetkowe, najpiękniejsze kolędy w oryginalnych opracowaniach, a także recytacja poezji Juliusza Słowackiego, Wojciecha Bąka, Melanii Burzyńskiej i Kazimiery Iłłakowiczówny, Wolfgang Amadeus Mozart – aria Colasa z opery Bastien i Bastienne KV 50. Wystąpią Karolina Szymańska-Maziarz (sopran), Jan Okraska (baryton) i Aleksandra Nawe (fortepian, recytacja i prowadzenie koncertu).

    Muzyka kameralna była i jest nieodłączną towarzyszką wielkich form muzycznych, często bywa wizytówką wyobraźni muzycznej jej twórców, sprawdzianem techniki kompozytorskiej i miernikiem inwencji melodycznej. Wielokrotnie już mieliśmy dowody na to, że nasze liczne prezentacje recitali wokalnych i muzycznych oraz miniatur instrumentalnych na Scenie Kameralnej, cieszą się Państwa aprobatą i uznaniem; stąd kolejna propozycja spędzenia chwil z muzyką w kameralnej atmosferze, w sympatycznym nastroju i twarzą w twarz z młodymi artystami, którzy swoim talentem i zapałem jeszcze nie raz Państwa zaskoczą!

    KONCERT CHÓRU DZIECIĘCEGO I ŁÓDZKIEGO TEATRALNEGO CHÓRU VERDIANA

    12 stycznia | 17:00

    To, że śpiewamy wszyscy i przy różnych okazjach jest oczywiste… Znajdzie się również wielu, którzy – mniej lub bardziej otwarcie – przyznają, że z wielką ochotą swoje wokalne umiejętności zaprezentowaliby na profesjonalnej scenie, w teatralnym anturażu – przed życzliwą Publicznością. W naszym Teatrze odnaleźli oni miejsce, w którym nie tylko mogą rozwijać swoje wokalne umiejętności pod okiem fachowców, ale też – a może przede wszystkim – efekt swoich śpiewaczych talentów mają okazję prezentować tym, dla których śpiew chóralny jest chwilą wytchnienia i okazją do spotkań z mistrzami opery, operetki i musicalu. I nie tylko, bo chóralnie wykonać można wszystko, co zapisane nutami – repertuar jest niezwykle szeroki i atrakcyjny. Będzie się można o tym przekonać na muzycznym spotkaniu z Chórem Dziecięcym i chórem Verdiana, które są już dobrze znane łódzkiej publiczności, a które działając w naszym Teatrze nie raz z wielkim powodzeniem brały udział – poza własnymi koncertami – w spektaklach realizowanych właśnie na naszej scenie.

    CASANOVA | Antonio Vivaldi

    13 stycznia | 18:30

    14 stycznia | 18:30

    Gray Veredon – nowozelandzki choreograf znany w Łodzi z takich hitów baletowych, jak m.in.: Wolfgang Amadeus, Sen nocy letniej czy Ziemia obiecana – tym razem zaprasza nas na spotkanie z bohaterem wyjątkowym… Giacomo Casanova to postać historyczna, ale i legendarna, która swoją osobowością, sposobem bycia i nietuzinkowym podejściem do życia i ludzi – jednych bulwersowała, drugich zadziwiała beztroską, nonszalancją i bezkompromisowością. Obrastała w mity i była natchnieniem dla wielu twórców różnych dziedzin sztuki.

    W październiku 1765 Casanova przyjechał z Petersburga do Warszawy. Został życzliwie przyjęty przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Odwiedził również Lwów i Puławy. Miał nadzieję zostać sekretarzem królewskim, ale po pojedynku na pistolety, w którym ciężko ranił podstolego wielkiego koronnego Franciszka Ksawerego Branickiego (poszło oczywiście o kobietę – tym razem była to włoska tancerka Teresa Casaci), jego życiu zaczęli poważnie zagrażać stronnicy Branickiego. Ostatecznie popadł jednak w niełaskę u króla, który w lipcu 1766 roku nakazał mu opuszczenie kraju.

    VA, PENSIERO – NAJPIĘKNIEJSZE CHÓRY ŚWIATA

    15 stycznia | 18:00

    Wszyscy kompozytorzy doskonale zdawali i zdają sobie sprawę, że dobra i efektowna partia chóralna niezmiernie wzbogaca dzieło dodając mu blasku i muzycznego kolorytu. Dbali więc w swoich partyturach, by chór był równorzędnym dramaturgicznym bohaterem oper, bądź swoją obecnością komentował sceniczne wydarzenia. Zawsze jednak z pełną świadomością (i muzyczną premedytacją) tak komponowali swoje partie chóralne, by nie tylko dać możliwość popisu zespołowi, ale także, by publiczność popadała w zachwyt, długo pamiętała (i nuciła) to, co zrobiło na niej tak ogromne wrażenie.

    Wszyscy wielcy – od Mozarta i Beethovena, przez Verdiego i Boita, po Bizeta, Czajkowskiego, Borodina i Moniuszkę dali nam w swej spuściźnie całą „listę przebojów” chóralnej muzyki operowej, która nie tylko wcale się nie starzeje, ale z każdym wykonaniem zyskuje nowych zagorzałych fanów z niecierpliwością i artystyczną wrażliwością, oczekujących kolejnych spotkań z wielką chóralną muzyką operową.

    Jednak aby koncert był jeszcze bardziej wyjątkowy do artystów chóru dołączą tym razem również artyści baletu i zaprezentują mazura w choreografii Emila Wesołowskiego z opery „Straszny dwór” Moniuszki. Całości towarzyszyć będzie Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi.

    MY FAIR LADY | Frederick Loewe

    20 stycznia | 18:30

    21 stycznia | 18:30

    22 stycznia | 18:00

    To opowieść o tym, że marzenia się spełniają, że los każdego może się odmienić na lepsze. Libretto musicalu My Fair Lady, będącego jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku, powstało na podstawie dramatu Georga Bernarda Shawa, tekstu, który z perspektywy lat może być przyrównywany do Pretty Woman – kinowego hitu z lat 90. poprzedniego stulecia, z Julią Roberts w roli głównej. Od czasu swojej premiery w 1956 roku, musical święci triumfy i bije rekordy popularności na scenach teatrów całego świata. Dodatkowo spopularyzowała go wersja filmowa, nagrodzona ośmioma Oscarami, z Audrey Hepburn i Rexem Harrisonem w rolach głównych.

    My Fair Lady to nie tylko trzymająca w napięciu, zabawna i pełna zaskakujących zwrotów fabuła. Dzięki piosenkom takim jak Jeden mały szczęścia łut, Przetańczyć całą noc czy Tę ulicę znam, będącymi nieśmiertelnymi przebojami, oraz pogodnej, wartko toczącej się historii ujętej w doskonałych dialogach, My Fair Lady to spektakl zdolny usatysfakcjonować zarówno wytrawnego melomana jak i początkującego bywalca teatru muzycznego.

    CINDERELLA / KOPCIUSZEK | Gioacchino Rossini

    27 stycznia | 18:00

    28 stycznia | 18:00

    Choć istnieje podobno 700 wersji baśni o Kopciuszku, historii tej chyba nikomu nie trzeba objaśniać. Zawsze jest w niej niecnie wykorzystana sierota, jest dobra wróżka, jest piękny i zakochany książę, przede wszystkim zaś – jest zagubiony pantofelek, który będzie pasował tylko na jedną stopę i z czasem pomoże w identyfikacji tajemniczej piękności.

    Taneczna opowieść o nagrodzie za skromność i karze za pychę doczekała się wielu interpretacji choreograficznych, między innymi Giorgio Madii, przystępując do pracy nad swoją wersją bajki, przeniósł ją w lata 50-te, gdyż tamten czas pozostał w jego pamięci jako „okres odrodzenia marzeń, nadziei i optymizmu”. Równie silną inspiracją dla choreografa była CINDERELLA Walta Disneya – dzisiaj ikona popkultury.

    I tak powstała kolejna wersja wzruszającej historii dziewczynki, nękanej przez złośliwą macochę i jej niedobre córki. Ale na naszej scenie nie wszystko jest tak jednoznaczne jak w opowieściach Charlesa Perraulta i braci Grimm. Obsypane Złotymi Maskami przedstawienie tryska humorem i zaskakującymi pomysłami inscenizacyjnymi. Jego autorzy umiejętnie balansują między parodią a hołdem dla sztuki baletowej. Podczas tego widowiska nikt nie będzie się nudził ani przez chwilę.

    BILETY

    on-line: https://tiny.pl/9rk4q

    Kasy Biletowe

    czynne od poniedziałku do piątku w  godz.12:00 -19:00;

    w sobotę i niedzielę (gdy grane jest przedstawienie) w godz.15:00 – 19.00;

    tel.: 42 633 77 77, 42 647 21 21;

    Biuro Obsługi Widzów

    czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 16:00;

    tel. 42 633 31 86, 42 647 21 22;

    e-mail: widz@teatr-wielki.lodz.pl

    Udostępnij