• Opera w czterech aktach. Spektakl grany w języku włoskim. Recytatywy w języku polskim w przekładzie Stanisława Barańczaka.

    SZALONY DZIEŃ Z FIGAREM

    Trudno z czymkolwiek innym porównać geniusz muzycznej charakterystyki postaci, mistrzostwo ansamblów, trafność rozwiązań komediowych, zawartość przebiegu muzyczno-scenicznego stwarzającego atmosferę musującej radości, wzruszającego piękna, zróżnicowanych nastrojów i poczucie wszechogarniającego szczęścia.

    Słowami Sławomira Pietrasa zachęcamy Państwa do spotkania z Weselem Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta – komiczną perełką operową, która bawi i uczy, zaskakuje i daje do myślenia – bez zbędnego moralizatorstwa, z przymrużeniem oka, z wdziękiem i lekkością. Podtytułowy Szalony dzień w muzyczno-wokalnym i scenicznym wydaniu, za sprawą pokrętnych, ale nikomu nieszkodzących intryg miłosnych pełnych inwencji bohaterów – staje się rzeczywiście dniem szalonym. Każdy z nich ma do załatwienia „swoje” i na różne – często jakże wymyślne – sposoby stara się tego dopiąć, zrealizować uczuciowe plany, ziścić to – co wydawać by się mogło niemożliwe. A jednak… wszystko prowadzi do szczęśliwego finału; w towarzystwie mistrzowskiej muzyki – pełnej polotu i finezji, dowcipnej i wzruszającej.

    Po wiedeńskiej prapremierze słychać było okrzyki: Brawo, brawo maestro! Niech żyje, niech żyje wielki Mozart! I mistrz i jego dzieło w pełni na nie zasłużyli, co i dziś możemy sprawdzić.

    Szalony dzień… Profesor Zygmunt Latoszewski dodaje: Zaiste; ale w jak najlepszym znaczeniu tych słów! A, że Profesor ma rację – przekonać się będzie można już podczas spektaklu.

    Zapraszamy na spotkanie z wielkim Mozartem i jego wspaniałym dziełem.

    Udostępnij