• W celu zapewnienia szybszej i sprawniejszej obsługi Pabianickie Centrum Medyczne uruchomiło w przychodni specjalistycznej na pierwszym piętrze szpitala biletowy system kolejkowy. To nowość, do której pacjenci z każdym dniem przyzwyczajają się coraz bardziej.

    Na czym polega? Przed każdą wizytą u specjalisty należy pobrać bilet i… poczekać z nim przed gabinetem na swoją kolej. Informacja o tym (w postaci wyświetlanego numerka), kto będzie wchodził do lekarza jako następny pojawia się na ekranie monitorów znajdujących się nad drzwiami każdej z poradni.

    Do wygenerowania biletu konieczne jest wpisanie swojego numeru PESEL lub numeru telefonu, ewentualnie numeru identyfikacji pacjenta (w tym przypadku należy zgłosić się po niego do rejestracji przychodni specjalistycznej).

    Zdajemy sobie sprawę, że wśród niektórych pacjentów, zwłaszcza osób starszych, takie rozwiązanie może budzić pewne obawy, ale zupełnie niepotrzebnie. W razie wątpliwości pomoc można uzyskać w punkcie informacyjnym na wysokim parterze, gdzie stoi urządzenie, które drukuje bilety (kolejne dwa znajdują się przy poradniach) lub poprosić o nią jakiegokolwiek innego pracownika podkreśla dr n. ekon. Witold Olszewski, prezes PCM.

    PCM zamontowało nad wejściami do gabinetów 23 monitory, a 5 kolejnych (w tym 3 większe) – na ścianach.

    Ułatwienie dla pacjentów stanowi też głosowe powiadamianie o kolejności wchodzenia do gabinetu. Mówiąc inaczej: oczekujący słyszą zapowiedź, którynumerekjest w dalszej kolejności dodaje prezes.

    Dzięki biletowemu systemowi kolejkowemu obsługa pacjentów ma być sprawniejsza, szybsza i zapobiegać sytuacjom, w których między pacjentami dochodzi do nieporozumień, czy np. najpierw powinien być obsłużony ten z konkretnej, wyznaczonej godziny, czy pacjent, który był zapisany na późniejszą porę, ale przyszedł wcześniej… Nowy system tę kolejność reguluje.

    Uczą się go nie tylko pacjenci, ale też lekarze i pielęgniarki. Dla nich uruchomienie systemu oznaczało ponadto wymianę sprzętu komputerowego.

    We wszystkich poradniach specjalistycznych pojawiły się nowe komputery, monitory i drukarki zauważa Adam Marczak, dyrektor ds. administracyjno-technicznych w PCM.

    Projekt „Wdrożenie e-usług w Pabianickim Centrum Medycznym Sp. z o.o.”, bo tak brzmi jego pełna nazwa, kosztował 1.259.100 zł. Aż 849.235 zł z tej kwoty stanowiły środki pozyskane z zewnątrz.

    Dofinansowanie pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Pozostałą sumę, czyli 409.865 otych, wyłożyliśmy z własnych funduszy wyjaśnia Witold Olszewski.

    foto: PCM

    Udostępnij