Pabianickie Centrum Medyczne „wystąpi” w ogólnopolskim spocie reklamowym na temat dostępności dla osób o szczególnych potrzebach. Zdjęcia do niego były kręcone w poniedziałkowe popołudnie (7 sierpnia), m.in. przy rejestracji przychodni specjalistycznej.
Nagranie zostało zlecone przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, a zrealizowali je wspólnie PCM oraz fundacja „Biznes bez Barier”.
Scenka przedstawiała obsługę pacjentki ze szczególnymi potrzebami, zapisującej się na wizytę do lekarza: gdy podchodzi do okienka, rejestratorka wyjmuje „pudełko dostępności” z kartami do komunikacji alternatywnej, wybiera tę właściwą, a pacjentka wskazuje, z pomocy jakiego specjalisty chciałaby skorzystać. Następnie, po wyjęciu przez rejestratorkę ramki do podpisu i wskazówce, gdzie ma on być złożony, kobieta składa taki podpis i obie panie się żegnają.
Zdjęcia z ich udziałem nagrywano ponadto przed głównym wejściem do PCM, przy wykorzystaniu drona. Przydał się również, aby zrobić do spotu parę ujęć szpitala z góry.
„Pacjentkę” zapewniła fundacja, natomiast jako rejestratorka wystąpiła Ewa Klimek, która na co dzień rzeczywiście pracuje w PCM właśnie w takim charakterze.
– Był to dla mnie „aktorski” debiut, dlatego miałam pewne obawy, ale obie usłyszałyśmy zapewnienie, że wszystko poszło bardzo dobrze. Chcę więc w nie wierzyć – śmieje się Pani Ewa.
Szpital w Pabianicach znalazł się wśród kilkunastu placówek medycznych i urzędów gmin z całego kraju, w których powstają pokazujące ich dostępność spoty reklamowe.
foto: PCM