Wkrótce rozpocznie się rekrutacja do przedszkoli miejskich i klas pierwszych pabianickich szkół podstawowych.
– Po raz pierwszy nabór do szkół podstawowych będzie prowadzony wyłącznie w formie elektronicznej. Nabór do przedszkoli będzie prowadzony w formie elektronicznej już trzeci rok – mówi Aneta Klimek, rzeczniczka prezydenta.
Od 1 do 29 lutego można złożyć zgłoszenie dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły lub wniosek o przyjęcie dziecka spoza obwodu do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Dzieci spoza rejonu i miasta zostaną przyjęte wyłącznie w przypadku posiadania przez szkołę wolnych miejsc.
Nabór do przedszkoli rozpocznie się pod koniec lutego. Rodzice dzieci, które już chodzą do przedszkoli, będą mogli od 19 do 22 lutego złożyć deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego. Po weryfikacji deklaracji zostanie ustalona liczba wolnych miejsc. Od 26 lutego do 15 marca będzie można składać wnioski elektroniczne, wskazując maksymalnie trzy wybrane przedszkola.
Listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkół zostaną podane do publicznej wiadomości 15 marca, do przedszkoli – 20 marca.
– Należy pamiętać, że po ogłoszeniu list dzieci zakwalifikowanych, konieczne będzie potwierdzenie woli przyjęcia dziecka za pomocą systemu elektronicznego: do 20 marca dla szkół, do 25 marca dla przedszkoli. Brak potwierdzenia woli w wymienionych terminach będzie jednoznaczny z rezygnacją – dodaje rzeczniczka.
22 marca zostaną podane do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkół podstawowych, 8 kwietnia – do przedszkoli.
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się na stronie Urzędu Miejskiego um.pabianice.pl w zakładce oświata.