Mieszkanka Konstantynowa Łódzkiego padła ofiarą oszustów internetowych. Straciła ponad 130.000 tysięcy złotych.
10 kwietnia do Komendy Powiatowej Policji w Pabianicach zgłosiła się 66-letnia mieszkanka Konstantynowa Łódzkiego. Poinformowała funkcjonariuszy, że dzień wcześniej, przeglądając internet, znalazła reklamę firmy zajmującej się inwestycjami w akcje firmy PKN Orlen.
– Kliknęła w link, a następnie wpisała dane do kontaktu. Po krótkim czasie zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika firmy inwestycyjnej. Oszust, posługując się odpowiednim słownictwem oraz zapewniając o dużych zyskach w krótkim czasie, szybko zdobył zaufanie 66-latki. Wyjaśnił jej, że aby zacząć inwestować, należy uiścić opłatę rejestracyjną. Poprosił o numer blik i wówczas z konta została pobrana wskazana ilość pieniędzy – relacjonuje podkom. Agnieszka Jachimek. – Po pewnym czasie miała zadzwonić do konstantynowianki doradczyni finansowa. I tak się stało. Rzekoma konsultantka skontaktowała się z nią za pośrednictwem komunikatora internetowego. Niestety, za namową oszustki 66-latka zainstalowała na swoim laptopie aplikację AnyDesk służącą do wykonywania zdalnych połączeń i kontrolowania urządzeń przez internet. Następnie zalogowała się na swoje konto bankowe, przez co zupełnie obca osoba miała wgląd do jej loginów i haseł.
W pewnym momencie bank zablokował możliwość dostępu do aplikacji. Wówczas rzekoma doradczyni poleciła pokrzywdzonej go telefonicznie odblokować i nie wspominać na infolinii o trwających operacjach inwestycyjnych. 66-latka postąpiła zgodnie z zaleceniem i wyszła do pracy. W tym czasie nie logowała się już na swoje konto, z którego zniknęło ponad 130.000 złotych…
Policja po raz kolejny apeluje, by:
• nie zawierać transakcji finansowych przez telefon z nieznanymi osobami, kierując się przypadkowymi reklamami w internecie,
• nie instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach, z których następuje logowanie do bankowości internetowej,
• nie udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej, np. za pomocą programów: TeamViewer, AnyDesk, Quick Support.