• Prezydent ogłosił nabór na wolne stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej i dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej. 

    Do naboru na „szefa” biblioteki miejskiej mogły przystąpić osoby posiadające:

    a) wykształcenie wyższe,

    b) co najmniej 5 letni staż pracy,

    c) warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,

    d) minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym.

    2. Kandydat powinien posiadać (wymagania dodatkowe):

    a) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: filologia polska, bibliotekoznawstwo,

    b) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności instytucji kultury, jakimi są biblioteki,

    c) doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w instytucjach o profilu bibliotecznym,

    d) umiejętności organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne.

    Oferty można było składać do 16 kwietnia. Czekamy na rozstrzygnięcie konkursu.

    Fiaskiem zakończył się natomiast konkurs na stanowisko dyrektora ZGM-u. Zgłoszenia przyjmowane były do 17 marca. Kandydatom stawiano następujące wymagania:

    1) obywatelstwo polskie,

    2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,

    3) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,

    4) co najmniej 8-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych lub wykonywanie przez co najmniej 6 lat działalności gospodarczej związanej z zarządzaniem nieruchomościami,

    5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

    6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,

    7) znajomość podstawowych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie jednostki w szczególności ustaw: o samorządzie gminnym; o gospodarce komunalnej; o finansach publicznych; prawo zamówień publicznych; o gospodarce nieruchomościami; o własności lokali; o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego; o pracownikach samorządowych,

    8) nieposzlakowana opinia.

    Wymagania dodatkowe:

    1) posiadanie uprawnień zawodowych w zakresie zarządzania nieruchomościami (dodatkowo mile widziana licencja zarządcy nieruchomości),

    2) znajomość zasad funkcjonowania samorządowego zakładu budżetowego,

    3) znajomość zagadnień technicznych, inwestycyjnych i eksploatacyjnych dotyczących gospodarki mieszkaniowej,

    4) umiejętność obsługi komputera,

    5) posiadanie prawa jazdy kat. B.

    Na razie nikt tych wymagań nie spełnił. W uzasadnieniu czytamy: „W wyniku przeprowadzonej procedury rekrutacyjnej na stanowisko dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Pabianicach, żaden z kandydatów w pełni nie spełnił oczekiwań wynikających z zakresu obowiązków oraz kierunku planowanych zmian organizacyjnych”.

    Prezydent niebawem będzie jeszcze poszukiwał kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury.

    Udostępnij

    This will close in 0 seconds