• 1Mackiewicz
    2Witczak
    3Zakrzewski
    5Hile
    6Kozowska
    7Kups
    7Stasiak
    8Berner
    9Gryzel
    9Marczak
    10Michalski
    11Grenda
    12Paszkiewicz
    14Wojcik
    14Zeligowski
    15Grabarz
    16HaburaJoanna
    16Korona
    16Zaborowska
    17Brozyna
    17Jozwiak
    17Pedziwiatr
    17Redowicz
    18Kania
    18Sikora
    18sRusinek
    19Duraj
    19Grzejszczak
    19Wojtowicz
    20Bujacz
    20Gryglewski
    20Habura
    21Jaksa
    21Stencel
    21ZStasiak
    22Lenarczyk
    22Pierzchaa
    22Skrobacz
    23Badek
    23Wadowska-Filarska
    24Nowak
    24Ramisz
    24Wojtczyk
    25Lewandowska
    26Wroblewski
    previous arrow
    next arrow
  • First Step to Success to interdyscyplinarny konkurs wojewódzki, w którym uczniowie wykazują się wiedzą z przedmiotów ścisłych (matematyka, fizyka, chemia) i języka angielskiego. W tym roku po raz drugi oprócz licealistów mogli startować w nim uczniowie szkół podstawowych.

    Wśród tegorocznych laureatów po raz pierwszy znalazł się ósmoklasista z PabianicAdam Horwat ze Szkoły Podstawowej nr 17. Uczeń musiał wykazać się nie tylko wiedzą wykraczającą poza to, czego uczył się w szkole. Najtrudniejsze byłojak twierdziodpowiadanie pod presją czasu.

    W czasie czterech sesji eliminacyjnych przeprowadzanych przez internet oprócz wiedzy liczyło się także to, kto najszybciej udzieli dobrych odpowiedzi. Sesja łfinałowa była już spokojniejsza. W finale czasu było już na tyle dużo, że zadania można było liczyć nawet po kilka razy opowiada Adam.

    Konkurs zorganizowany przez Łódzkiego Kuratora Oświaty, Politechnikę Łódzką i Stowarzyszenie Nauczycieli Fizyków Ziemi Łódzkiej przeprowadzany jest w 6 sesjach egzaminacyjnych. Po czterech ci z najwyższymi wynikami kwalifikują się do łfinału, a źniej 50 najlepszych z całego województwa otrzymuje zaproszenie do sesji finałowej. Tu trzeba udzielić minimum 80% trafnych odpowiedzi, a zadania wymagają analizowania nietypowych problemów.

    Początki były stresujące, ale startowałem w tym konkursie rok temu i chociaż wtedy odpadłem w łfinale, to już wiedziałem, że jeżeli nawet nie jestem czegoś pewien, to nie mogę się za długo zastanawiać. Poza tym w tym roku wiedziałem, na co zwrócić uwagę i o czym poczytać. Tu nie wystarczy wykuć wiedzę. W tych zadaniach trzeba było szybko kojarzyć fakty i szukać rozwiązań poza schematami. I to lubię najbardziej. Tylko szkoda, że kolegom, z którymi zaczynałem udział w konkursie, nie udało się wygrać, chociaż też doszli do finału, więc skoro przygotowywaliśmy się do tego sami, to w sumie wszyscy odnieśliśmy sukces mówi Adam Horwat.

    Najwięcej przyjemności sprawiało mu rozwiązywanie zadań z matematyki i oglądanie doświadczeń z fizyki. Z tych przedmiotów pytań było najwięcej, ale nie były tak trudne, jak rok temu. Najtrudniejsza była chemia, a angielski… najprzyjemniejszy, bo sprawdzał głównie umiejętność prowadzenia dialogów. Gramatyki na szczęście było niewiele, bo Adam przyznał, że formułek gramatycznych uczyć się nie lubi.

    Jako laureat konkursu na poziomie szkoły podstawowej obok nagród rzeczowych uczeń otrzyma certyfikat mający wartość dodatkowych punktów w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Starsi koledzy, zwycięzcy sesji dla licealistów, w nagrodę mogą podjąć studia na PŁ z pominięciem procedury rekrutacyjnej.

    Co robi nasz laureat w wolnym czasie? Lubi oglądać programy poświęcone drugiej wojnie światowej i… stoi na bramce w jednej z drużyn Włókniarza. W zdrowym ciele, zdrowy duch!

    Udostępnij