Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi mailami. Podejrzana korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl
Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania ich w ciągu 24 h.
– ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – ostrzega Monika Kiełczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
– Prosimy, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci – dodaje rzeczniczka.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl.