• Na wczorajszej sesji Rady Miejskiej prezydent poinformował, że sprawa związana z wątpliwościami w gospodarowaniu pieniędzmi w spółdzielni „Zielone Pabianice” trafiła na policję i do prokuratury.

    W „Zielonych Pabianicach” (pierwsza spółdzielnia socjalna w naszym mieście) odbyła się  kontrola właścicielska. Chodzi o wątpliwości związane z zarządzaniem finansami i rzetelności wykonywania powierzonych umów.

    – Jestem zobowiązany przekazać informację o kontroli, jaką przeprowadziliśmy w naszej spółdzielni „Zielone Pabianice”, którą w 2016 roku wspólnie utworzyliśmy z Oratorium – Przygoda Życia. Przypomnę, że nasz wkład finansowy w spółdzielnię to 2 tysiące wpisowego i 200 złotych udziałów – mówił wczoraj Grzegorz Mackiewicz. W związku z wątpliwościami co do gospodarki finansowej i materiałowej prowadzonej przez spółdzielnię w kwietniu zdecydowałem się na przeprowadzenie tam tzw. kontroli właścicielskiej, wynikającej z ustawy o spółdzielniach socjalnych. Jako jeden z udziałowców miałem takie prawo. W jej toku i po radzie nadzorczej, czyli spotkaniu z drugim spółdzielcą, zdecydowaliśmy się na rozszerzenie zakresu tej kontroli i przeprowadzeniu kontroli całej gospodarki finansowej.

    Zespół kontrolny składał się z 3 osób. Przygotował protokół pokontrolny, w wyniku którego miasto podjęło kolejne czynności wyjaśniające. Przekazało pełną dokumentację do prokuratury, jak również informacje do policji.

    11 maja odbyło się walne zgromadzenie spółdzielców z udziałem przedstawiciela Ogólnopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych. Z funkcji prezesa odwołano Justynę Kirsz. Jej obowiązki przejęła Anna Kilańska oraz Barbara Wiracka. Ich zadaniem jest jak najszybsze uporządkowanie spraw formalno-prawnych i przywrócenie skutecznej i owocnej działalności spółdzielni. W związku z tym, że przedstawicielem Pabianic w spółdzielni była Monika Szewczyk, naczelnik wydziału spraw społecznych, która wypowiedziała umowę o pracę i od 19 kwietnia jest nieobecna, to prezydent zajął jej miejsce na zebraniu walnym. 

    Od 4 maja miasto przeprowadza kontrolę prewencyjną we wszystkich jednostkach współpracujących ze spółdzielnią, w szczególności w Miejskim Centrum Pomocy Społecznej. Została ona zlecona firmie audytowej zewnętrznej, która ma 3 miesiące na przygotowanie pełnego raportu przepływów finansowych.

    PS. Spółdzielnia Socjalna „Zielone Pabianice” została założona jako przedsiębiorstwo społeczne w listopadzie 2016 roku przez miasto Pabianice w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Oratorium – Przygoda Życia, dzięki pomocy Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej – Centrum Klucz.

    Od 8 stycznia 2018 roku realizuje usługi opiekuńcze na terenie miasta. Są one zlecane przez MCPS. Świadczy opiekę nad osobami starszymi w zakresie komercyjnym. Zajmuje się także pielęgnacją i utrzymywaniem czystości terenów zielonych oraz porządkowaniem chodników, placów i skwerów miejskich. Poszukuje również zleceń obejmujących prace ogrodowe i porządkowe oraz przeprowadzki. Ich pracowników można wynająć do koszenia trawników, przycinania krzewów i drzew, pielenia i podlewania. Administrują także tablice informacyjne i słupy ogłoszeniowe, przyjmując zlecenia na plakatowanie.

    „Każdą usługę wyceniamy indywidualnie, ale zgodnie z hasłem: Kosimy trawniki, a nie portfele. Swoim zasięgiem obejmujemy tereny należące do miasta Pabianic i okolicznych gmin. Nie musisz szukać komercyjnych podmiotów, aby cieszyć się z rzetelnie wykonanej pracy. Zlecając zadania naszym pracownikom, spotkasz solidnych ludzi, którzy wykonają swoją pracę za bardzo korzystną stawkę” – czytamy na stronie internetowej spółdzielni.

    Udostępnij