• Rozpoczął się montaż toru na ul. Warszawskiej i Zamkowej. W pierwszej kolejności szyny są czyszczone i gruntowane żywicą epoksydową.

    Tą samą żywicą gruntowane jest podłoże betonowe w korytach płyt.

    Żywica ta zapewnia ochronę antykorozyjną i jednocześnie zwiększa przyczepności masy zalewowej użytej do mocowania szyny. Następnie wykonuje się spawanie szyn. Wykonują to wykwalifikowane osoby z odpowiednimi uprawnieniami – mówi Małgorzata Wilczek, kierownik działu przygotowania i realizacji inwestycji PROGREG InfraCity.

    Szyny blokowe spawane są za pomocą spawarek elektrycznych drutem spawalniczym w specjalnej osłonie. Każdy spaw jest szlifowany. Następnie sprawdzana jest poprawność jego wykonania za pomocą liniału i zestawu szczelinomierzy.Z takiego pomiaru tworzony jest protokół badania. Dodatkowo losowo 20% wykonanych spawów ma być przebadane defektoskopowo, czyli będzie wykonany w potocznej nomenklaturze „rentgen spawu”. Kolejnym etapem jest ułożenie szyn na przekładach gumowych w korytach płyt torowych, regulacja w pionie i poziomie, a następnie zalanie ich masą na bazie poliuretanów – dodaje Wilczek. 

    Masa ta mocuje szyny do podłoża koryta, jednocześnie zapewnia lepsze wytłumienia drgań i hałasu od pojazdów szynowych.

    Foto: PROGREG InfraCity

    Udostępnij