Od dziś (20 listopada) klienci ZUS mogą telefonicznie umówić się na wizytę w wybranej placówce.
Do tej pory z rezerwacji wizyty mogli skorzystać tylko klienci posiadający swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
– Teraz na spotkanie w ZUS-ie z pracownikiem będzie mógł umówić się każdy, także ten klient, który konta na PUE jeszcze nie ma. Wystarczy, że zadzwoni i dokona rezerwacji – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Podczas rozmowy należy podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty.
– Na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS – informuje rzeczniczka.
Uwaga! Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się najwcześniej 6 dni przed jej planowanym terminem.
Na terenie województwa mamy trzy oddziały ZUS.
Żeby na wizytę umówić się w:
I oddziale ZUS lub w jednej z podlegających mu placówek, należy zadzwonić pod numer: 42 638-21-61
II oddziale ZUS lub w jednej z podlegających pod niego placówek, należy zadzwonić pod numer: 43 824-73-20
Oddziale ZUS w Tomaszowie Mazowieckim lub w jednej z podlegających pod niego placówek, należy zadzwonić pod numer: 446-468-513.
– Z naszym ekspertem można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę poprzez stronę www.zus.pl – dodaje rzecznik.