• W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa prezydent Grzegorz Mackiewicz prosi, żeby ograniczyć do minimum wizyty w miejscach użyteczności publicznej.

    Bez wychodzenia z domu można załatwiać sprawy urzędowe drogą elektroniczną lub przez telefon.

    – Przesyłam komunikat prezydenta miasta. Komunikat pojawi się na wszystkich budynkach urzędu i jednostek – poinformowała nas rzecznik Aneta Klimek.

    Jednocześnie poinformowała, że przetargi na sprzedaż nieruchomości i lokali mieszkalnych zaplanowane na 26 marca i 9 kwietnia zostają odwołane.

     

    KOMUNIKAT

    Prezydenta Miasta Pabianic

    z dnia 13 marca 2020 r.

    Szanowni Państwo, Drodzy Mieszkańcy!

    W związku z zaistniałą sytuacją związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, stosując się do zaleceń administracji rządowej i służb sanitarnych, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Wasze oraz pracowników Urzędu Miejskiego i miejskich jednostek organizacyjnych, zdecydowałem o podjęciu następujących działań:

    1. apeluję o ograniczenie osobistego załatwiania spraw do niezbędnego minimum i zachęcam, aby osobiste wizyty w Urzędzie i innych jednostkach, jeśli nie są to sprawy pilne, odłożyć na późniejszy, bardziej dogodny termin;

    2. zalecam, aby sprawy urzędowe załatwiać poprzez alternatywne drogi komunikacji tj.

      1. za pośrednictwem strony internetowej https://obywatel.gov.pl poprzez ePUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) – aby z niej skorzystać należy posiadać Profil Zaufany, którego założenie zajmuje chwilę każdemu, kto korzysta z bankowości elektronicznej;

    za pośrednictwem strony ePUAP: https://epuap.gov.pl można:

        • złożyć wniosek o dowód osobisty,

        • zameldować się i wymeldować,

        • złożyć pismo,

        • zgłosić urodzenie dziecka,

        • złożyć wniosek o odpis aktu stanu cywilnego,

        • złożyć wniosek o zaświadczenie o stanie cywilnym,

        • złożyć wszelkie wnioski dotyczące podatków i opłat lokalnych;

      1. telefonicznie – numery telefonów do poszczególnych wydziałów i jednostek dostępne są na stronie https://bip.um.pabianice.pl w zakładkach „Urząd Miejski” i „Jednostki organizacyjne”,

      2. drogą mailową na adres: poczta@um.pabianice.pl,

      3. w formie pisemnej i wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice,

      4. do dyspozycji mieszkańców jest również strona Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej: https://prod.ceidg.gov.pl – tu można dokonać wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej;

    1. zalecam, aby wszelkich należnych wpłat finansowych dokonywać przelewem na rachunek bankowy wskazany w decyzji; wykaz rachunków bankowych znajduje się również pod adresem: https://bip.um.pabianice.pl/artykuly/19/konta-bankowe;

    2. w kasach Urzędu Miejskiego w Pabianicach ograniczona zostaje możliwość wpłat gotówkowych – zaleca się dokonywanie płatności kartami płatniczymi;

    3. w celu ograniczenia liczby osób skupionych w jednym miejscu i oczekujących na załatwienie sprawy, wprowadzam obowiązek umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę; można dzwonić na podane niżej numery telefonów (telefony do poszczególnych wydziałów i jednostek dostępne są również na stronie https://bip.um.pabianice.pl w zakładce „Urząd Miejski” i „Jednostki organizacyjne”);

    4. osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński proszę, o ile to możliwe, o przesunięcie terminu w uzgodnieniu z kierownikiem USC; liczba uczestników uroczystości w naszej sali ślubów zostanie ograniczona do 20 osób;

    5. cotygodniowe przyjęcia mieszkańców przez prezydenta miasta i jego zastępców oraz radnych Rady Miejskiej będą odbywały się wyłącznie drogą telefoniczną;

    6. apeluję o korzystanie wyłącznie ze sprawdzonych źródeł informacji dotyczących sytuacji epidemiologicznej, to jest z serwisów instytucji publicznych, na stronach: www.gis.gov.pl, www.gov.pl/koronawirus lub dzwoniąc pod numer bezpłatnej infolinii NFZ, tel. 800 190 590.

    Bardzo proszę o wyrozumiałość dla podjętych działań, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa Wam, mieszkańcom i naszym pracownikom.

    Grzegorz Mackiewicz

    Prezydent Miasta

    WYKAZ NUMERÓW TELEFONÓW

    w celu umówienia wizyty w Urzędzie Miejskim w Pabianicach

    i miejskich jednostkach organizacyjnych

        1. Biuro Rady Miejskiej – 42 22 54 651;
        2. Sekretariat Prezydenta Miasta – 42 22 54 615;
        3. Wydział Księgowości Budżetowej – 42 22 54 685;
        4. Wydział Podatków i Opłat Lokalnych – 42 22 54 646;
        5. Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych – 42 22 54 631;
        6. Wydział Edukacji, Kultury i Sportu – 42 22 54 639;
        7. Wydział Ochrony Środowiska – 42 22 54 629;
        8. Wydział Infrastruktury Technicznej i Komunikacji – 42 22 54 627;
        9. Wydział Gospodarki Nieruchomościami – 42 22 54 617;
        10. Wydział Urbanistyki – 42 22 54 638;
        11. Wydział Spraw Lokalowych – 42 22 54 630;
        12. Wydział Spraw Obywatelskich – 42 22 54 673;
        13. Urząd Stanu Cywilnego – 42 22 54 623;
        14. Biuro Kart Miejskich – 42 22 54 608;
        15. Straż Miejska – 986, 42 22 54 660;
        16. Miejskie Centrum Pomocy Społecznej – 42 215 89 35;
        17. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej – 42 22 59 285;

    Udostępnij