Już w poniedziałek (15 czerwca) wykonawca wznowi roboty związane z przebudową linii tramwajowej. Na początku zajmie się torowiskiem na ulicy Łaskiej.
Pierwszy etap to prace przygotowawcze, a pod koniec czerwca ruszą roboty drogowo–torowe na odcinku 1,4 km od pętli tramwajowej przy Wiejskiej do Zielonej Górki. Wprowadzona zostanie tam tymczasowa organizacja ruchu, a także wyłączone z ruchu skrzyżowania poprzeczne.
Rafał Sąciński, prezes konsorcjum Progreg InfraCity, zapewniał dziś, że firma będzie chciała jak najmniej utrudnić życie kierowcom, dlatego do wakacji nie chce ich zamykać. Później ma być otwarte co drugie skrzyżowanie.
Inwestycja podzielona została na pięć etapów. W drugim drogowcy zajmą się odcinkiem ul. Warszawskiej (od Rzgowskiej do granic miasta). W trzecim – na przełomie sierpnia/września – roboty obejmą centrum miasta. Ten etap podzielono na dwa mniejsze odcinki: od Zielonej Górki do Piłsudskiego oraz od skrzyżowania Warszawskiej z Poprzeczną do skrzyżowania z ul. Sikorskiego. Czwarty etap: od skrzyżowania Warszawskiej z Sikorskiego do Dużego Skrętu, a piąty: w Ksawerowie do granic z Łodzią.
Modernizacja linii tramwajowej (największa miejska inwestycja) ma potrwać do końca 2021 roku. Termin został wydłużony o trzy miesiące w związku z pandemią koronawirusa.
Prace rozpoczęły się w grudniu 2019 roku od demontażu trakcji tramwajowej tam, gdzie torowisko przebiegało poza jezdnią.
Logicznie to było zrobić odcinekmLy skręt
Do dużego tramwaje już by mogly jeździć i dalej remontować ale trzeba projektować z sensem