Infolinia ZUS i Bon Turystyczny
Od 24 lipca (piątek) w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych działa specjalna całodobowa infolinia dotycząca bonu turystycznego. Numer telefonu to: 22 11–22–111.
Konsultanci specjalnej infolinii udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu.
Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres: bon@zus.pl.
Obsługa bonu będzie odbywać się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby skorzystać z bonu, należy mieć profil na PUE ZUS. Można go założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej.
– Bon będzie można aktywować na PUE w dowolnym momencie, na przykład na kilka dni przed planowanymi wakacjami, po podaniu danych kontaktowych (adresu e–mail i numeru telefonu komórkowego) – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego.
Przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego, które chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny, będą mogły za pośrednictwem PUE ZUS złożyć oświadczenie, dzięki czemu zostaną wpisane na listę podmiotów turystycznych prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT).
POT opublikuje listę zarejestrowanych podmiotów turystycznych, uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu, na stronach internetowych: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.