• News will be here
  • Już we wrześniu na dworcu w Pabianicach pasażerowie skorzystają z nowego przejścia podziemnego wyposażonego w windy.

    Dzisiaj (20 sierpnia) odbył się briefing prasowy z udziałem przedstawicieli kolei, którzy opowiadali o przebiegu prac i zaprezentowali powstającą inwestycję.

    – Dzisiejsze spotkanie jest dobrą okazją, żeby podsumować etap, na jakim znajduje się inwestycja polegająca na remoncie linii kolejowej od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Za nami już zdecydowana większość prac. Zostały wykonane roboty zasadnicze na odcinku od Lublinka do Pabianic oraz od Dobronia do Zduńskiej Woli, co stanowi 28 kilometrów z 42-kilometrowego odcinka objętego projektem – powiedziała Beata Rutkowska, dyrektor projektu.

    Prace przy wymianie torów i sieci trakcyjnej zostały zakończone. To efekt inwestycji za 387 milionów złotych realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, współfinansowanej ze środków unijnych CEF „Łącząc Europę”. Po przebudowie trasy Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży skróci się o ok. 15 minut.

    W Pabianicach podróżni korzystają już z efektów prac. Jest wyższy peron wyspowy, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron ma nowe oznakowanie, tablice z rozkładami jazdy. Będą też wiaty i ławki.

    – Na stacji wybudowano nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody. Zamontowano windy – mówiła dyrektor.

    Wewnątrz trwają ostatnie prace wykończeniowe. Przejście wraz z windami zostanie udostępnione podróżnym na początku września. Jednocześnie zlikwidowane zostanie tymczasowe przejście w poziomie szyn.

    W Pabianicach wykonawca zmodernizował już tory i sieć trakcyjną oraz ułożył 10 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Lepszą kontrolę prowadzenia pociągów zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni.

    Wartość wszystkich prac na stacji Pabianice to ok. 27 mln zł.

    Udostępnij