W związku z inwestycją na pętli autobusowej przy ul. Waltera Jankego wykonawca wprowadza od 22 lipca zmianę tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy nawierzchni jezdni na wjeździe i wyjeździe z krańcówki.
Od dziś (22 lipca) został całkowicie wyłączony z ruchu wjazd/ wyjazd z pętli od strony ulicy Jankego (wraz z nieczynnym już wyjazdem). Autobusy będą dojeżdżały na pętlę poprzez tymczasowy wjazd/wyjazd wybudowany od strony ul. 20 Stycznia, za rondem PCK (skrzyżowanie ulic Waltera Jankego/20 Stycznia/Myśliwska) w kierunku Lasku Miejskiego.
– Dla pasażerów linii kończących swój bieg na pętli autobusowej oraz linii nr 1 przygotowano trzy tymczasowe przystanki autobusowe – informuje rzecznik prezydenta.
• Dla pasażerów wsiadających do autobusów rozpoczynających kursy z pętli Jankego, tj. linii 2, 4, 5, 6, 7, 260, 261, 262, 263, D (w soboty po godz. 15, niedziele i święta) przystanek został zlokalizowany na ulicy 20 Stycznia przy posesji nr 88 – po postoju na pętli do tego przystanku autobusy będą realizowały przejazdy techniczne – bez pasażerów.
• Dla pasażerów wysiadających z linii 4, 6, D (w soboty od godz. 15, niedziele i święta), 263 przystanek zlokalizowany został na ulicy 20 Stycznia w okolicy wieżowca PSM nr 298, od tego przystanku autobusy będą realizowały przejazdy techniczne na pętlę – bez pasażerów.
• Dla wysiadających z autobusów linii nr 2, 5, 7, 260, 261, 262 oraz linii nr 1 (przystanek dla wysiadających i wsiadających) przystanek zlokalizowany został przy ul. Waltera Jankego (strona południowa jezdni) około 30 metrów przed dotychczasowym wjazdem na pętlę. Autobusy kończące kurs na pętli od tego przystanku będą realizowały przejazdy techniczne – bez pasażerów.
Jednoczesna przebudowa wjazdu i wyjazdu z pętli przy Waltera Jankego na nawierzchnię betonową (jak na krańcówce przy ul. Podmiejskiej) pozwoli na przyspieszenie realizacji inwestycji.
Budowa małego dworca autobusowego na pętli Waltera Jankego wraz z przebudową wjazdu i wyjazdu z pętli autobusowej jest prowadzona w ramach projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014–2020 i środków z budżetu państwa.