• News will be here
  • Po raz pierwszy w historii gminy Pabianice uczniowie Szkoły Podstawowej w Petrykozach mieli okazję uczestniczyć w programie Erasmus+.

    Tego szczęścia doznali uczniowie klas VI-VIII Szkoły Podstawowej im. H. Ch. Andersena w Petrykozach wraz z opiekunami.

    – Wyjazd do Grecji odbył się w ramach projektu 2022-2-PL01-KA122-SCH-000092342 programu Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna i nosił tytuł „Myśleć, pracować, edukować – rozwój kompetencji społecznych wśród uczniów” – mówi wicedyrektor szkoły Małgorzata Perka, koordynatorka projektu.

    Celem programu było między innymi: podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego i swobodnego komunikowania się w języku obcym, rozwijanie kompetencji społecznych oraz doskonalenie umiejętności współpracy.

    Podczas 14 dni pobytu w Grecji uczniowie mieli okazję współpracować z młodzieżą grecką z partnerskiej szkoły w Platamonas. Uczestniczyli w zajęciach teoretycznych, jak i praktycznych. Pracowali w małych grupach międzynarodowych, realizowali projekty, uczestniczyli w warsztatach i współzawodnictwie. Brali udział w grach ulicznych, które wymagały od nich nie tylko znajomości języka angielskiego, ale również umiejętności nawiązywania kontaktów i kreatywności.

    – Uczestnicy programu poznawali Grecję wszystkimi zmysłami. Zachwycali się smakami kuchni i barwami krajobrazu. Odwiedzili najpiękniejsze miejsca Riwiery Olimpijskiej: zamek w Pantaleimon, wodospad Zeusa i wanny Afrodyty u stóp masywu Olimpu, unikatowe „wiszące klasztory” w Meteorach – opowiada Małgorzata Perka. – Niesamowitych wrażeń dostarczył nam rejs na wyspę Skiathos. Roztańczonemu statkowi towarzyszyły skaczące wysoko ponad taflę wody delfiny. Nauka tańców greckich była kolejną okazją do integracji, poznania kultury, tradycji i greckich zwyczajów.

    Zdobyte doświadczenia i przeżycia przełożyły się na wysoką ocenę efektów wyjazdu. Uczestnicy podkreślają, że udział w programie umożliwił im zdobycie nowych doświadczeń, podniósł poziom umiejętności komunikacyjnych, wzbogacił wiedzę dotyczącą innego kraju europejskiego, pozwolił porównać systemy edukacji, udoskonalił współpracę i współdziałanie. Uczniowie sprawniej posługują się językiem angielskim, poznali kulturę grecką, bogatą historię i tradycję.

    – Nie bez znaczenia była także dobra zabawa w międzynarodowych grupach, nawiązanie znajomości, koleżeństwa i przyjaźni – dodaje pani wicedyrektor.

    Różnorodność niezapomnianych przeżyć to powód, dla którego wszyscy uczestnicy projektu chcieliby ponownie wrócić do Grecji…

    Udostępnij